Trendresearch

Als onderdeel van de Cursus ‘Trendwatching, strategie en conceptontwikkeling’ van SecondSight verzorgt Bas Delmée 10 en 12 oktober de les Trendresearch: methoden voor trendonderzoek.

Trendresearch

Dit najaar organiseert SecondSight weer de ‘Cursus Trendwatching, strategie en conceptontwikkeling’. Trendwatching wordt steeds vaker door organisaties gebruikt bij het bepalen van strategie, in innovatietrajecten en bij het ontwikkelen van concepten voor producten of diensten. Maar wat zijn trends eigenlijk en wat kun je er mee? Hoe kun je zelf trends spotten, onderzoeken en interpreteren en deze vertalen naar strategie of concept?

Gedurende 8 lessen worden de volgende thema’s door de volgende sprekers behandeld:

  • Trendwatching: wat zijn trends, wat is trendwatching en wat zijn de trends voor 2011 – Andrea Wiegman (Second Sight)
  • Trendresearch: methoden voor trendonderzoek – Bas Delmee (YoungWorks)
  • Picturing the Future: trends spotten en visualiseren en op een inspirerende & krachtige wijze in kaart brengen – Nanon Soeters & Djenny Brugmans (Rozenbrood)
  • Trends 2013 + Trendwatching in de organisatie – Truus Dokter (ItFits!/Peclers Paris)
  • Trendinterpretation & implementation: van trend research naar conceptontwikkeling – Thimon de Jong (TrendsActive)
  • Scenarioplanning – Wybren Meijer (Futureconsult)
  • Strategie & Innovatie – Peter Heshof (Bloom)
  • Eindpresentatie: trend- of conceptpresentatie – olv Andrea Wiegman & Kristel Veerman

Praktische informatie

De cursus vindt dit najaar twee keer plaats:

  • Op woensdagavond van 19.00-22.00 uur in The Hub in Amsterdam: van 3 oktober t/m 28 november 2012.
  • Op vrijdagmiddag van 14.00-17.00 uur bij Igluu in Utrecht: van 5 oktober t/m 30 november 2012.

Kijk hier voor meer informatie of om je aan te melden.

Kosten voor deelname aan de 8 lessen bedragen € 1995,- (ex BTW). Relaties van YoungWorks ontvangen € 100,- korting. Neem voor deze kortingsregeling contact op via academy@youngworks.nl.

Dit artikel is geschreven door Bas Delmee

Bij YoungWorks ben ik Senior Adviseur Onderzoek. Ik doe onderzoek naar jongeren en houd me bezig met trendinterpretatie. Ik ben socioloog en heb me sinds mijn afstuderen steeds verder gespecialiseerd in cultuur, communicatie, generaties en mentaliteitstrends.

Reacties:

Reageer