YoungWorks Blog YoungWorks Blog
Zoeken
Nickelodeon beloont beste kindercommercial

Amsterdam, 14 juni 2012 – In juni 2013 reikt Nickelodeon voor het eerst de Grote Reclame Prijs uit. Deze onderscheiding is voor de adverteerder die de beste commercial gericht op kinderen van 2012 op de zender heeft uitgezonden. Een speciaal geselecteerde kinderjury bepaalt via een voorselectie welke commercials meedingen naar de Grote Reclame Prijs. YoungWorks werkt dit project praktisch uit voor Nickelodeon, traint de kinderjury en zit de bijeenkomsten van de kinderjury voor.

Nickelodeon beloont beste kindercommercial

Welke commercial valt het meest in de smaak bij kinderen en wat maakt die commercial goed? Om deze vragen te kunnen beantwoorden stelt Nickelodeon in samenwerking met YoungWorks een kinderjury samen. Een media- en reclamewijsheid training moet de juryleden klaarstomen voor het beoordelen van de inzendingen. Tijdens de training bepalen de kinderen met elkaar op welke factoren ze de commercials gaan beoordelen. Op basis van deze factoren worden alle commercials getoetst.

Huldiging tijdens de Kids Insights Day 2013

Ieder kwartaal komt de kinderjury bijeen en beoordeelt de ingezonden commercials. De beste commercials verschijnen op de website van de Grote Reclame Prijs, waar alle Nederlandse kinderen kunnen stemmen op hun favoriet. De best beoordeelde commercials gaan door naar de finale en maken kans op de Grote Reclame Prijs. Het eindoordeel van de kinderjury, een speciale vakjury en de stemmen van het publiek bepalen uiteindelijk de winnaar. De adverteerder met de beste commercial wordt gehuldigd tijdens de Kids Insights Day in juni 2013.

Verantwoordelijkheid nemen

Nickelodeon is autoriteit op het gebied van kindertelevisie. Met de Grote Reclame Prijs wil de zender verantwoordelijkheid nemen voor het niveau van kinderreclames en adverteerders stimuleren om effectieve en aansprekende commercials te ontwikkelen. Door de feedback van kinderen kan Nickelodeon het aanbod beter afstemmen en nog dichter bij de doelgroep komen te staan. Voor adverteerders is het een eer om door een kinderjury tot beste verkozen te worden en voor de kinderen is het een leerzaam en leuk traject. De kinderjuryleden krijgen namelijk een training in reclame- en mediawijsheid, een rondleiding achter de schermen bij Nickelodeon en kijken mee bij een opname van een televisiecommercial.

Commercials inzenden

Adverteerders kunnen hun commercial voordragen via www.grotereclameprijs.nl en vanaf 11 juli kan het publiek hier stemmen. Ook vind je op deze website meer informatie over de Grote Reclame Prijs en de kinderjury.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Kasimir via 020 419 9840 of kasimir@youngworks.nl.